Czy strona internetowa jest potrzebna małej firmie?

Różnorodne witryny stron internetowych

 

Czas akcji: 2020 rok. Szukasz firmy/produktu/usługi, która idealnie spełni Twoje oczekiwania. Co robisz? Pytasz po znajomych? Szukasz w gazecie? A może raczej szukasz informacji w Internecie?

O ile rekomendacja znajomego często jest na wagę złota, to przyznaj, że nawet otrzymując polecenie od zaufanej osoby, to sprawdzasz daną firmę w Internecie, ot ze zwykłej ludzkiej ciekawości. Zastanów się, na co zwracasz największą uwagę, co upewni Cię, że ta osoba/firma jest godna zaufania? Przykładowe realizacje, rekomendacje klientów, a może merytoryczne artykuły na temat branży, którą się zajmuje? 

Postaw się teraz na miejscu swojego klienta. Twoją firmę polecił mu kolega, ma do niego zaufanie, ale chciałby sam się przekonać czy oferowane przez Ciebie usługi spełnią Twoje oczekiwania. Ma przecież Twój numer telefonu, więc w każdej chwili może zapytać i zadzwonić… Rzadko kiedy tak ktoś działa. Zwykle najpierw chcemy się upewnić, nieco „obwąchać” z tematem. Podjąć ostateczną decyzję sami.  Idealnym narzędziem ku temu jest właśnie Internet. Dzięki niemu możemy całkowicie niezobowiązująco zapoznać się z ofertą i mieć czas, żeby się zastanowić. Pomyśl co wtedy, gdy Twój potencjalny klient wpisuję Cię w wyszukiwarce albo szuka na Facebooku i Cię tam nie ma… Nie pozwól na to! 🙂

 

Garść statystyk

Według PBI w marcu tego roku z Internetu korzystało 28,6 mln Polaków. Łącznie wykonali oni 61,4 mld odsłon, zaś każdy użytkownik spędzał w sieci średnio 2 godziny 10 minut dziennie. Część z tych osób miałeś szansę uczynić Twoim klientem, ale z tej szansy nie skorzystałeś. Uważam, że każda firma, nieważne, z jakiej jest branży i jak bardzo szeroki ma zasięg działalności - od dawna powinna już być w Internecie.

 

Jak powinna wyglądać strona internetowa?

Strona internetowa to najlepsza inwestycja w rozwój Twojej firmy. Serio. Trzeba jednak pamiętać o tym, żeby wyglądała profesjonalnie oraz była „przyjazna” dla użytkowników. Co konkretnie mam na myśli, pisząc przyjazna? To, żeby była intuicyjna w obsłudze, a wszystkie podane informacje jasne i przejrzyste. Bardzo ważne jest także, aby szybko się ładowała. Warto również zadbać, żeby wyświetlała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jeżeli jeszcze miałbyś regularny wgląd do statystyk wyświetleń Twoich stron i widział, że z każdym dniem Twoja strona rośnie w siłę i dociera do coraz większej to już ogólnie bajka. Prawda? 😉 

 

Jakie są plusy posiadania firmowej strony internetowej?

 

1. To Twoja wizytówka. 

Nie musisz się martwić, że podczas ważnego spotkania nie rozdałeś wszystkim kontaktu do siebie. Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym, co robisz, odszuka Cię w Internecie.

 

2. To Twoja tablica reklamowa

Nie musisz zamieszczać reklamy każdej swojej promocji w radiu, gazecie lub drukować nowych ulotek. Gwarantuję Ci, że w Internecie jesteś w stanie dotrzeć do większej liczby klientów i to nieporównywalnie niższym kosztem. Co prawda, w przypadku reklamowania usług jeszcze lepszym narzędziem jest Facebook czy Instagram, ale o tym warto poczytać w innym wpisie: Czy moja firma potrzebuje Facebooka?

 

3. Masz pod kontrolą wszystkie informacje na swój temat

Sam je redagujesz lub zlecasz do napisania według Twoich wytycznych. Możesz opowiedzieć o sobie, swoich usługach w taki sposób, jaki tylko sobie wymarzysz.

 

4. Możesz pochwalić się rekomendacjami.

Pewnie masz sporo zadowolonych klientów - pozwól im napisać miłe słowo o Twojej firmie. Taka rekomendacja dotrze do zdecydowanie większej liczby osób, niż Twój klient mógłby przekazać ustnie swojemu otoczeniu. 

 

5. Pomoże Ci walczyć z czarnym PRem.

Niestety, każdy przedsiębiorca wie, że nie da się zadowolić wszystkich. Niestety, ludzie dużo chętniej wypisują w Internecie opinie negatywne, niż te pozytywne. Strona internetowa pomoże Ci mieć to pod kontrolą. Dla Twojego klienta pozytywna rekomendacja wystawiona przez osobę wiarygodną, podpisaną imieniem i nazwiskiem, będzie więcej warta niż anonimowy hejt. Moją dodatkową radą jest, aby od czasu do czasu sprawdzać, co pisze się na temat Twojej firmy w Internecie. Bazując na konstruktywnej (podkreślam to słowo) krytyce możesz usprawnić coś, co po prostu nie działa, a to wyjdzie tylko na Twoją korzyść. Można również sprostować informacje nieprawdziwe, ale pamiętaj, żeby nie wchodzić w zbędną dyskusję z osobami, które czerpią przyjemność w bezzasadnym oczernianiu innych. 

 

6. Znasz swoje liczby

Dzięki narzędziom analitycznym (Google Analytics, Google Search Console) możesz zobaczyć, jakim zainteresowaniem cieszy się Twoja firma oraz jakie konkretne tematy są najbardziej interesujące dla Twojego klienta.

Jeszcze kilka plusów bym znalazła, ale i tak jestem pewna, że nawet bez nich wytoczyłam konkretne argumenty 😉 

 

Jakie są minusy posiadania strony internetowej firmy?

Moim zdaniem - absolutny brak. Ktoś może powiedzieć, że na stworzenie i prowadzenie strony trzeba poświęcić dodatkowe środki, które można byłoby przeznaczyć na coś innego, jednak to myślenie jest zdecydowanie błędne. W końcu reklama jest dźwignią handlu, a nie ma lepszego miejsca do reklamowania swoich usług, jak właśnie Internet. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *