Czy moja firma potrzebuje Facebooka?

Social Media

 

Z moich obserwacji wynika, że w dalszym ciągu dla wielu przedsiębiorców Facebook nadal kojarzy się z czymś typowo młodzieżowym, traktując go przy tym głównie jako kanał społecznościowy przeznaczony do utrzymywania kontaktów oraz chwalenia się zdjęciami z wakacji. Być może było tak na początku istnienia portalu, jednak obecnie niezaprzeczalnie jest jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych. Chciałabym w tym artykule przedstawić, dlaczego Twoja firma powinna się znaleźć na tym medium społecznościowym.

 

Dlaczego warto mieć profil firmowy w social mediach?

 

Budujesz swoją markę

Dzięki mediom społecznościowym dużo łatwiej przebić się do świadomości ludzi i co najważniejsze - utrzymać ich zainteresowanie. Jak sama nazwa wskazuje, tworzysz swoją własną „społeczność”, która zrzesza ludzi, którym będzie odpowiadał Twój sposób komunikowania się. Dlatego w stosunkowo łatwy sposób możesz pozyskać ich lojalność wobec swojej marki, a także ułatwić sobie pozyskiwanie nowych klientów dzięki cennym rekomendacjom.

 

Oferujesz klientowi produkt, którym sam się zainteresował

Stwierdzenie, że ludzie kochają kupować, ale nie lubią tych, którzy chcą im coś sprzedać, jest już swego rodzaju truizmem. Należy jednak skorzystać z tej ludowej mądrości i pozwolić klientowi, aby sam zdecydował się na zakup. Idealnym sposobem na to, aby klient sam do nas przyszedł, jest tworzenie wartościowego dla niego miejsca w sieci. Dużo chętniej też kupujemy od ludzi, których znamy i o których informacje są łatwe do pozyskania.

 

Zyskujesz dodatkowy czas

Klient, zanim dokona zakupu w Internecie, musi uprzednio natrafić na Twój przekaz 7-8 razy. Na Facebooku posiadasz takie możliwości co najważniejsze - masz na to czas. Możesz do woli edukować swojego klienta, przekonać, że Twój produkt jest czymś wprost stworzonym dla niego. Kilka argumentów może być zupełnie nietrafionych, ale już na przykład 7 powód może sprawić, że zostanie twoim wiernym klientem.

 

Trafiasz do swojego wymarzonego klienta

Dzięki odpowiednim narzędziom możesz bardzo precyzyjnie określić, komu będzie pokazywał się dany komunikat sponsorowany. Nie wszyscy zdecydują się na zakup, mimo zainteresowania tematem, ale pozyskasz w ten sposób więcej klientów, niż po wysłaniu go do ludzi kompletnie niezainteresowanych Twoją ofertą.

 

Masz ciągły kontakt

Po zakupie Twoja relacja z klientem się nie urywa, a nadal trwa. W dalszym ciągu obserwuje Twoje działania i być może, zdecyduje się na kolejny zakup. Wielką zaletą jest również możliwość sprawdzenia informacji na temat oferty bezpośrednio u źródła. A to Ty chcesz być osobą, do której klient będzie zwracał się z wszelkimi wątpliwościami, prawda? Nie chcesz przecież oddać klienta konkurencji 😉

 

Uzyskujesz wartościowy feedback

Jeżeli masz jakiekolwiek dylematy, możesz śmiało zapytać swojego klienta o opinię. Zastanawiasz się pomiędzy dwoma opakowaniami dla swojego produktu? Zamieść obydwa i poproś klientów o wytypowanie lepszego. Nikt nie podpowie Ci lepiej, co się sprzeda, niż klient, który chce coś kupić. Tym samym nie musisz poświęcać swojego czasu na skomplikowane badania rynku czy tracić czas na analizowanie wszystkich za i przeciw. Drugą, nieco mniej przyjemną, ale równie pomocną formą feedbacku są negatywne komentarze. Dzięki temu możesz stale weryfikować swoje działania i wyciągać wnioski. Zawsze możesz też skontaktować się z drugą stroną i wyjaśnić zaistniałą sytuację.

Mam nadzieję, że dzięki tym kilku punktom ostatecznie upewniliście się, że warto zaistnieć na Facebooku i już niebawem dotrzecie za jego pomocą do swoich wymarzonych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *